2020. március 15., vasárnap

Gyors kifli

Életemben először sütöttem kiflit. Ez nyilván senkire sem tartozna, mégis megosztom, mert a koronavírus járvány miatt sokan kényszerülnek otthon maradni, és ezzel őket szeretném biztatni, hogy bátran fogjanak hozzá. A munka vele mindössze kétszer 10 perc.
Az elkészítés menete: l/2 kg lisztbe belekevertem 1 teáskanál sót. 3 dl tejben felfuttattam 1 csomag (7 g) porélesztőt és egy csipetnyi cukrot. Megolvasztottam egy nagyon kicsit púpozott evőkanálnyi margarint, majd a tejjel és a margarinnal összedagasztottam a tésztát. (Akkor jó, ha szépen leválik az edény faláról és a kézről is.) Langyos helyen letakarva másfél órán át kelt, majd a gyúrótáblát teljesen befedő kör alakú vékony tésztát nyújtottam belőle, amit 10 egyforma cikkre vágtam, feltekertem, megkentem tejjel, megszórtam sóval és 230 fokra előmelegített sütőben kisütöttem. A munkaidő tényleg csak 2x10 perc, bátran próbálja ki bárki, mert nekem elsőre is nagyon finom lett, biztos vagyok benne, hogy másoknak is ízleni fog. Fontos, hogy a sütő aljára a tepsi alá egy fémtálban vizet tegyünk, ennek párolgása folytán lesz kívül ropogós, belül puha!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése