2021. február 25., csütörtök

PET-palackból cérnatartó

Egy kiürült és tisztára mosott PET-palackból és néhány szívószálból (hurkapálcával is helyettesíthető) készítettem az alábbiakban látható cérnatartót. Hosszában kettévágtam a palackot, az alján kb 3 cm-t meghagyva, hogy összetartsa (1-2. kép). Az így keletkezett - szétnyitható - két fél palack hosszának közepére egyenlő távolságra lyukakat fúrtam olyan méretben, hogy a szívószálak átfűzhetőek legyenek, de szorosan álljanak benne (4-5). A szívószálakat félbe vágva átfűztem a cérnákon, majd két végüket a palack lyukjaiba helyeztem (3. és 6. kép). A cérnaszálakat kihúztam a vágás résén, hogy elérhetőek legyenek. Végül a kupakot a helyére csavarva rögzítettem a palackot (7. kép). A kupak lecsavarásával szétnyitható a cérnatartó és cserélhető benne az esetlegesen kifogyott cérna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése