2020. december 16., szerda

Befőttesüveg hóemberek

Az alábbi 'hóembereket' csavaros fedelű, kis paradicsompürés üvegekből készítettem  (de lekváros, tormás, vagy bármi hasonló is megfelel), továbbá narancsszínű, piros és kék filcdarabkákat, párját vesztett zoknikat; vattát és ragasztópisztolyt használtam fel hozzá. A munka természetesen az üvegek tisztára mosásával kezdődött, majd a képen látható módon rájuk ragasztottam az előzőleg filcből kivágott szemeket, orrot és szájat. Megtöltöttem kristály-, kocka- és pillecukorral, édesítővel, vagy sóval (attól függően kinek szántam, lényeg, hogy fehér színű legyen) és lezártam a csavaros tetővel. Ezt követően a zoknik felső részét levágtam (én gépi sűrű cikk-cakk öltéssel szegtem el, kissé megnyújtva az anyagot, hogy fodros hatást keltsen, de kézi varrással, pelenkaöltéssel is megoldható), majd a gumis részüknél a fedél széléhez ragasztottam. Megtöltöttem vattával és felül egy fonáldarabbal elkötöttem. Ugye helyes kis hóemberek lettek? Bárki által könnyen és gyorsan elkészíthető, költségkímélő, ugyanakkor egyedi, humort sem nélkülöző ajándékötlet lehet pl. távolabbi ismerősök, kollégák számára, vagy gyerekek által készítve a szülők, nagyszülők részére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése