2019. június 15., szombat

Dióhabos rácsos süti

Az egyszerű, gyorsan elkészíthető, finoman omlós és - követve az utasításokat - elronthatatlan süti receptje a képek után található:


Ismerve a családom kapacitását, én nagyméretű (40x37 cm-es) tepsivel készítettem, de kisméretű (20x37 cm-es) tepsihez mérten az adagokat felezni kell. Ez esetben, ha kisebb tojás áll rendelkezésre, akkor hármat, a nagyobból kettőt számítunk.
Hozzávalók a tésztához:
80 dkg liszt
1 cs sütőpor
1 csipet só
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
5 tojás sárgája
2 dl tejföl
Hozzávalók a töltelékhez:
baracklekvár (én saját készítésű, nem túl sűrű és nem is nagyon édes baracklekvárt használtam, a bontatlan üvegből annyi maradt, ami a képen látható)
5 tojás fehérje
1 csipet só (könnyebben felverhető és keményebb lesz a hab tőle)
20 dkg porcukor
40 dkg darált dió
Elkészítés:
Egy nagy keverőtálba tesszük a lisztet, a sütőport és a csipet sót, hozzámorzsoljuk és a tenyereink között a liszttel összedolgozzuk a szobahőmérsékletű margarint, majd hozzákeverjük a porcukrot, végül a tojások sárgájával és a  tejföllel összegyúrjuk. A tészta kétharmad részét kinyújtjuk és a sodrófára feltekerve margarinnal kikent és liszttel beszórt tepsibe fektetjük, majd villával megszurkáljuk. Egyenletesen megkenjük a barack (vagy meggy) lekvárral.
A tojások fehérjét egy csipetnyi sót rászórva gépi habverővel kemény habbá verjük, hozzáadjuk a porcukrot, amivel egy-két percig tovább verjük. Végül beleforgatjuk a darált diót. Az így elkészített dióhabot kanalanként sorban rárakosgatjuk a lekvárral megkent tésztára és óvatosan szétsimítjuk rajta.
A maradék tésztából kisujjnyi csíkokat sodrunk, és négyzetesen (vagy átlósan) előbb a tepsi egyik, majd a másik irányában - kissé belenyomkodva - rárakjuk a tésztára.
Legnagyobb hőfokon előmelegített sütőben alul-felül sütéssel 180 fokon 40 perc alatt megsütjük. Ízlés szerint porcukorral megszórható, én ezt mellőztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése